Dlaczego rymowanki?

with Brak komentarzy

Nasze wspólne publikacje w dziedzinie literatury edukacyjnej dla dzieci – a jest ich teraz już ponad trzydzieści, to głównie zbiory rymowanek. Dlaczego piszemy właśnie rymowanki? Dlatego, że jesteśmy przekonani, że rymowany tekst ma ogromne – i niedoceniane – walory edukacyjne, zwłaszcza jeśli jest powiązany ze ściśle określonym, konkretnym celem. A cele stawiamy sobie różne. Może to być ćwiczenie wymowy określonych głosek lub ich zestawień, poznawanie nowych słów, zwrotów lub związków frazeologicznych, ćwiczenie umiejętności analizy tekstu powiązanego z ilustracją i słuchanie ze zrozumieniem, rozwijanie wyobraźni i umiejętności narracyjnych. Może to być ćwiczenie orientacji w schemacie własnego ciała oraz orientacji na płaszczyźnie i w przestrzeni czy wreszcie rozpoznawanie emocji i rozwijanie empatii. Nie wymienimy tutaj wszystkich potrzeb edukacyjnych i rozwojowych dziecka, ale do zrealizowania większości z nich, a może wszystkich, można wykorzystać rymowanki jako narzędzie, co znajduje potwierdzenie w wielu naszych książkach i wydawnictwach nieksiążkowych, które prezentujemy na naszej stronie w zakładce PUBLIKACJE.

 

Pisząc rymowanki wychodzimy z założenia, że cel nie może uświęcać środków. Dbamy więc o to, aby wszystkie nasze teksty były prawidłowo zrymowane i zrytmizowane oraz nie zawierały błędów gramatycznych, językowych ani logicznych. Niestety, czasem nie udaje nam się ich uniknąć i wtedy jesteśmy niezmiernie wdzięczni naszym Czytelnikom za ich wskazanie. Jeśli więc znajdziecie jakieś mankamenty w naszych publikacjach, to prosimy, napiszcie do nas – dla nas informacja od Czytelników, nawet krytyczna, jest bardzo pożądana. Pozwala nam korygować ewentualne błędy i motywuje do jeszcze lepszej, bardziej uważnej pracy.